REKLAMAČNÝ PORIADOK SPOLOČNOSTI
COBRA SPOL. S R.O. PLATNÝ OD 1.8.2024
- ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
- Tento reklamačný poriadok spoločnosti COBRA spol. s r.o., so sídlom Pobrežní 249/46, Karlín, 186 00 Praha 8, Česká republika, IČO: 15887294 zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 898 („Predávajúci“) upravuje práva a povinnosti zo zákonnej zodpovednosti Predávajúceho za vady tovarov Predávajúceho a pravidlá uplatnenia práv Kupujúceho („Kupujúci“) z vadného plnenia (reklamácia) pri uzatváraní kúpnych zmlúv pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku, najmä prostredníctvom webového rozhrania i obchodu na adrese https://www.cobrakovanie.sk/ („Reklamačný poriadok“).
- Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok Predávajúceho („OP“) a pokiaľ nie je v tomto dokumente uvedené inak, majú pojmy tu používané rovnaký význam ako v OP. Práva a povinnosti neupravené týmto Reklamačným poriadkom alebo OP sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Kupujúci je povinný oboznámiť sa s týmto Reklamačným poriadkom a OP ešte pred objednaním Tovaru.
- ZÁKONNÁ ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A NÁROKY Z VÁD TOVARU KUPUJÚCEHO – SPOTREBITEĽA
- Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia sa, pokiaľ je Kupujúci spotrebiteľom, riadia ustanoveniami príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“) a sú primárne uvedené v článkoch 2 a 3 tohto Reklamačného poriadku.
- Predávajúci zodpovedá za dodanie tovaru Kupujúcemu v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 Občianskeho zákonníka), ktoré sú obsiahnuté v kúpnej zmluve, a so všeobecnými požiadavkami (§ 617 Občianskeho zákonníka), ktoré sú stanovené právnymi predpismi, technickými normami, či ktoré možno dôvodne očakávať od obdobného tovaru alebo s vyhlásením Predávajúceho alebo výrobcu, a to najmä formou propagácie tovaru. Zároveň Predávajúci zodpovedá za to, že používanie tovaru Kupujúcim neznemožňujú alebo neobmedzujú práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva
- Tovar má vady, ak Predávajúci dodá Kupujúcemu tovar v rozpore s článkom 2.2. tohto Reklamačného poriadku. Vadou nie je opotrebenie spôsobené bežným používaním alebo v prípade použitej veci opotrebenie zodpovedajúce rozsahu jej predchádzajúceho používania.
- Kupujúci má v súvislosti so zodpovednosťou za vady práva podľa § 621 až 624 Občianskeho zákonníka.
- Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, za to, že tovar je v čase prevzatia bez vád. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Záručná doba na tovar je dva (2) roky od prevzatia tovaru Kupujúcim; ak Kupujúci oprávnene vytkne vadu Predávajúcemu, lehota podľa predchádzajúcej vety neplynie po dobu, počas ktorej Kupujúci nemôže tovar používať. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa predchádzajúcej vety tohto Reklamačného poriadku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania, ak Predávajúci nepreukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
- V prípade, že sú v kúpnej zmluve, záručnom liste (podmienkach), reklame alebo na obale tovaru uvedené rôzne dĺžky záručnej doby, platí najdlhšia z nich.
-
- Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia a Predávajúci je oprávnený odmietnuť reklamáciu Kupujúceho v prípade, že:
-
-
- vadu spôsobil Kupujúci alebo tretia osoba a bola spôsobená nesprávnym používaním, skladovaním alebo nesprávnou údržbou v rozpore s pokynmi Predávajúceho a výrobcu alebo iným zásahom Kupujúceho alebo mechanickým poškodením;
- vada bola spôsobená nadmerným zaťažením alebo používaním v iných podmienkach, ako sú vhodné pre tovar podľa informácii od Predávajúceho alebo výrobcu, napr. v návode na použitie;
- vada existovala už v čase prevzatia a pre takúto vadu je dohodnutá zľava z kúpnej ceny;
- vada bola spôsobená vonkajšou udalosťou, ktorú Predávajúci nemohol ovplyvniť.
-
-
- V prípade existencie vád tovaru, má Kupujúci voči Predávajúcemu nasledovné nároky zo zákonnej zodpovednosti za vady:
- Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia a Predávajúci je oprávnený odmietnuť reklamáciu Kupujúceho v prípade, že:
-
-
-
-
- Právo na odstránenie vady tovaru (výmena tovaru alebo jeho oprava)
- Ak má tovar vadu, ktorá je odstrániteľná, Kupujúci je oprávnený si zvoliť či má záujem vadu tovaru odstrániť výmenou tovaru za iný tovar alebo jeho opravou. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti. Na tieto účely je Kupujúci povinný svoj výber oznámiť riadne Predávajúcemu a odovzdať tovar Predávajúcemu alebo ním určenej osobe.
- Predávajúci je oprávnený vykonať odstránenie vady v primeranej lehote, ktorou je lehota nevyhnutná na vykonanie výmeny či opravy tovaru podľa možností Predávajúceho. Predávajúci oznámi Kupujúcemu presnú lehotu, v ktorej odstráni vady po vytknutí vady Kupujúcim.
- Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby Kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý Kupujúci vec kúpil.
- Predávajúci je povinný prevziať vec na vlastné náklady, aby odstránil vadu. Ak si to vyžaduje demontáž veci, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci pred tým, ako sa vada prejavila, Predávajúci vadnú vec demontuje a zmontuje opravenú alebo novú vec alebo uhradí náklady s tým spojené.
- Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (napr. nedostatok požadovaného tovaru a pod.).
- Po dokončení opravy alebo výmeny tovaru Predávajúci dodá Kupujúcemu opravený alebo vymenený tovar alebo vyzve Kupujúceho na jeho prevzatie. Ak Kupujúci neprevezme vec v primeranej lehote po tom, čo ho Predávajúci informoval o možnosti prevziať vec po oprave, má Predávajúci nárok na poplatok za uskladnenie; ak sa strany nedohodnú na jeho výške, považuje sa za dohodnutú obvyklá výška. Ak Kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci tovar predať. Na predaj a ďalšie nakladanie s tovarom sa vzťahujú osobitné pravidlá stanovené príslušnými právnymi predpismi;
-
- Právo na zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Právo na odstránenie vady tovaru (výmena tovaru alebo jeho oprava)
-
-
-
- Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy ak:
- Predávajúci tovar neopravil ani nevymenil podľa článku 2.8a. tohto Reklamačného poriadku;
- Predávajúci odmietol odstrániť vadu tovaru podľa článku 2.8a.(5) tohto Reklamačného poriadku;
- opakovane sa na opravenom alebo vymenenom tovare vyskytla rovnaká vada;
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy (t.j. od kúpnej zmluvy nemožno odstúpiť pre zanedbateľnú vadu); alebo
- Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
- Výšku zľavy z kúpnej ceny určí Predávajúci po zohľadnení hodnoty tovaru s vadou a kúpnej ceny tovaru, ako aj ďalších zákonných predpokladov. Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú Kupujúci dostal.
- Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady, ak to umožňujú platné právne predpisy, alebo ak ide o zanedbateľnú vadu (napr. tovar možno ďalej bez väčších problémov používať a pod.);
- Ak sa kúpna zmluva týka kúpy viacerých tovarov, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru;
- Ak Kupujúci odstúpi od zmluvy, Predávajúci vráti Kupujúcemu kúpnu cenu do štrnástich (14) dní, najneskôr bez zbytočného odkladu po tom, čo mu Kupujúci reklamovanú vec doručí alebo po tom, čo mu Kupujúci preukáže, že vec odoslal.
- Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie riadne oznámiť Predávajúcemu rozhodnutie o spôsobe vybavenia reklamácie podľa bodu 2.8 tohto Reklamačného poriadku. Po prijatí rozhodnutia o spôsobe vybavenia reklamácie a jeho oznámení Predávajúcemu sa toto rozhodnutie považuje za konečné. Predávajúci nie je povinný zohľadniť nasledovnú požiadavku Kupujúceho na zmenu oznámeného spôsobu vybavenia reklamácie.
- Ak to vyžaduje demontáž veci, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci predtým, než sa vada prejavila, Predávajúci vykoná demontáž vadnej veci a montáž opravenej alebo novej veci alebo uhradí s tým spojené náklady.
- PRIEBEH REKLAMÁCIE V PRÍPADE KUPUJÚCEHO - SPOTREBITEĽA
- V prípade, že Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má záujem uplatniť si nároky zo zodpovednosti za vady tovaru u Predávajúceho, Kupujúci je povinný vytknúť vadu tovaru do dvoch (2) mesiacov, od kedy sa o existencii vady dozvedel, najneskôr však v lehote podľa článku Chyba! Nenalezen zdroj odkazů. tohto Reklamačného poriadku. Kupujúci je najmä povinný pred prevzatím tovaru ho riadne skontrolovať, či nemá kvantitatívne alebo kvalitatívne vady, a pred potvrdením prevzatia skontrolovať nepoškodenosť obalu zásielky, lepiacich pások a v prípade pochybností, že zásielka vykazuje vady, má Kupujúci právo odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky.
- Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu:
- elektronicky, a to zaslaním písomného oznámenia o vytknutí vady na e-mailovú adresu reklamace@cobrakovani.cz; alebo
- poštou, a to zaslaním písomného oznámenia o vytknutí vady a reklamovaného tovaru na adresu: COBRA, spol. s r.o., Jeremiášova 2630, 15500 Praha 13 - Stodůlky , Česká republika;
- osobne, v prevádzke Predávajúceho na adrese: Jeremiášova 2633, 15500 Praha 13 – Stodůlky, Česká republika.
- Ak Kupujúci má záujem vykonať reklamáciu formou diaľkovej komunikácie (napr. poštou alebo e-mailom), je povinný Predávajúcemu poskytnúť informácie o (i) označení tovaru, (ii) vade tovaru (jej popis), (iii) kontaktných údajoch Kupujúceho na účely vybavenia reklamácie, (iv) poskytnutí informácií o kúpe tovaru a oprávnenosti reklamácie tovaru (napr. priložením faktúry, dokladu o kúpe a pod.) a (v) požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie, a odoslať tieto informácie Predávajúcemu, na adresu Predávajúceho alebo elektronicky na adresu elektronickej pošty Predávajúceho, ako sú uvedené v článku 3.2 tohto Reklamačného poriadku. Kupujúci je v takomto prípade povinný doručiť Predávajúcemu kompletný tovar, ktorý je predmetom reklamácie, čistý, bez akýchkoľvek nečistôt a hygienicky nezávadný a tento tovar vhodne zabaliť, ako aj zvoliť vhodný spôsob prepravy.
- Na uplatnenie reklamácie môže Kupujúci využiť aj vzor Reklamačného formulára, ktorý tvorí prílohu tohto Reklamačného poriadku.
- Kupujúci je povinný v prípade reklamácie už namontovaného či zabudovaného tovaru umožniť Reklamačnému technikovi Predávajúceho detailnú kontrolu miesta, odbornosti a podmienok inštalácie a príp. prevzatie vadného tovaru.
- V nadväznosti na vytknutie vady tovaru, po prevzatí reklamovaného tovaru a preukázaní jeho zakúpenia a trvania doby zodpovednosti za vady, Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy Kupujúci, ktorým je spotrebiteľ, reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje, predpokladanú dobu odstránenia vady a kontaktné údaje Kupujúceho za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
- Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť
- Predávajúci informuje Kupujúceho o vybavení reklamácie, prípadnom predĺžení lehoty, možnosti vyzdvihnutia si opraveného alebo vymeneného Tovaru alebo o iných skutočnostiach písomne a vhodným spôsobom na kontaktné údaje Kupujúceho uvedené v používateľskom účte alebo poskytnuté pri vytknutí vady.
- Pokiaľ bude reklamácia vybavená výmenou veci, reklamačný protokol bude obsahovať nové sériové číslo tohto Tovaru. Ďalšie prípadné reklamácie vymeneného nového tovaru bude Kupujúci uplatňovať na základe vydaného reklamačného protokolu.
- V prípade úspešného uplatnenia si práva Kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny tovaru bude zľava Kupujúcemu vyplatená rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny Tovaru, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
- V prípade, že si Kupujúci úspešne uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa platných právnych predpisov, uplatní sa nasledovný postup
- Kupujúci je povinný vrátiť Predávajúcemu vadný tovar na náklady Predávajúceho;
- Predávajúci vráti Kupujúcemu kúpnu cenu Tovaru do štrnástich (14) dní odo dňa vrátenia tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal tovar Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr; a
- Predávajúci vráti Kupujúcemu kúpnu cenu tovaru rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
- Ak Predávajúci, v súlade s platnými právnymi predpismi odmietne zodpovednosť za vady Tovaru, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Kupujúci je oprávnený opakovane vytknúť rovnakú vadu Tovaru Predávajúcemu na základe znaleckého posudku alebo odborného stanoviska vydaného akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, ktorým sa preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu Tovaru; v takom prípade Predávajúci nemôže opätovne odmietnuť zodpovednosť za vady.
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má voči Predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vady, ak takéto právo uplatní u Predávajúceho najneskôr do dvoch (2) mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy.
- ZÁRUKA ZA AKOSŤ A PRIEBEH REKLAMÁCIE V PRÍPADE KUPUJÚCEHO –PODNIKATEĽA
- Ak je Kupujúci podnikajúcou fyzickou osobou alebo právnickou osobou („Kupujúci podnikateľ“), práva z vadného plnenia Kupujúceho podnikateľa sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 422 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník), ak nie je v tomto článku 4 Reklamačného poriadku uvedené inak. Práva z vadného plnenia nevylučujú právo Kupujúceho podnikateľa na náhradu škody.
- Kupujúci podnikateľ je povinný uplatniť nároky z vád bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť Tovar prezrieť a mohol vadu pri dostatočnej starostlivosti zistiť, a to buď označením vady, alebo oznámením, ako sa prejavuje, najneskôr však do troch (3) dní od jej zistenia; v opačnom prípade mu nemusí byť právo z vadného plnenia priznané.
- Ak Kupujúci podnikateľ pri uzavretí kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (resp. ak nie je Kupujúci spotrebiteľom), poskytuje Predávajúci Kupujúcemu podnikateľovi záruku za akosť Tovaru v dĺžke dvanástich (12) mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim podnikateľom, ak nie je na dodacom liste alebo záručnom liste vyznačená záručná doba v inej dĺžke.
- Kupujúcemu podnikateľovi nevzniká nárok z vadného plnenia a Predávajúci je oprávnený odmietnuť reklamáciu v prípade, že:
- vadu spôsobil Kupujúci alebo tretia osoba iná ako Predávajúci alebo osoba poverená Predávajúcim;
- opotrebenie bolo spôsobené nesprávnym používaním, skladovaním či nadmerným zaťažovaním tovaru alebo použitím tovaru v nevhodných podmienkach;
- tovar bol opravený alebo do neho zasahovala iná osoba ako Predávajúci alebo osoba poverená Predávajúcim;
- vada bola spôsobená nedostatočnou alebo nesprávnou údržbou alebo inou údržbou, ktorá nie je v súlade s pokynmi Predávajúceho;
- vada bola spôsobená prirodzenými zmenami materiálu, z ktorého je tovar vyrobený;
- Kupujúci bol na vadu jasne upozornený a/alebo existencia vady bola dôvodom na poskytnutie zľavy z kúpnej ceny tovaru Predávajúcim; alebo
- vada vznikla v dôsledku mechanického poškodenia tovaru;
- poškodenie vzniklo v dôsledku vonkajších vplyvov nezávislých od Predávajúceho (napr. živelná pohroma).
- Kupujúci podnikateľ berie na vedomie, že pokiaľ je tovar dodaný zásielkovou službou alebo iným prepravcom, je Kupujúci podnikateľ povinný skontrolovať pred potvrdením prevzatia nepoškodenosť obalu zásielky, lepiacich pások a v prípade pochybností, že zásielka vykazuje vady, má Kupujúci podnikateľ právo odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky.
- Kupujúci podnikateľ má právo uplatniť nároky z vád tovaru u Predávajúceho:
- elektronicky prostredníctvom e-mailovej adresy reklamace@cobrakovani.cz; alebo
- poštou, a to zaslaním tovaru pokiaľ možno v pôvodnom alebo náhradnom obale na svoje náklady na adresu: COBRA, spol. s r.o., Jeremiášova 2630, 15500 Praha 13 - Stodůlky , Česká republika.
- Kupujúci podnikateľ je povinný preukázať, že mu náleží právo uplatniť si nároky z vád, a to najmä doložením originálu predajného dokladu (záručný list, dodací list alebo daňový doklad, na ktorom je uvedené, že slúži zároveň ako dodací a záručný list) a podrobného popisu vady tovaru. Bez splnenia podmienok predchádzajúcej vety tohto článku nebude uplatnenie nárokov z vád Kupujúcemu podnikateľovi uznané a tovar mu bude vrátený na jeho náklady.
- Predávajúci bude uplatnenie práv Kupujúceho podnikateľa riešiť v čo najkratšej možnej lehote s ohľadom na odborné posúdenie tovaru Predávajúcim alebo výrobcom. Kupujúci podnikateľ dostane informáciu o vybavení reklamácie na oznámenú elektronickú adresu. V prípade neoprávnenej reklamácie sa dĺžka záručnej doby nepredlžuje.
- Pokiaľ má Tovar neodstrániteľné vady alebo ide o väčšie množstvo vád, ktoré bránia jeho riadnemu užívaniu, ide o porušenie zmluvy podstatným spôsobom. V takom prípade môže Kupujúci podnikateľ:
- požadovať výmenu tovaru, dodanie chýbajúceho tovaru, dožadovať sa odstránenia právnych vád;
- požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné; alebo
- požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Voľbu medzi nárokmi uvedenými v článku 4.9 Reklamačného poriadku má Kupujúci podnikateľ iba ak ju oznámi Predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo do dvadsiatich štyroch (24) hodín po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže Kupujúci podnikateľ meniť bez súhlasu Predávajúceho. Ak Kupujúci podnikateľ neoznámi voľbu svojho nároku včas, t. j. vo vyššie uvedenej lehote, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
- Odstrániteľné vady tovaru, právne vady tovaru, väčšie množstvo vád, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru, opakujúce sa vady alebo ďalšie vady (vady v množstve, farbe, chýbajúce doklady atď.) sa považujú za nepodstatné porušenie zmluvy. V tomto prípade môže Kupujúci podnikateľ požadovať iba odstránenie vád alebo zľavu z kúpnej ceny.
- Predávajúci stanoví lehotu, v ktorej vady tovaru odstráni. Ak Kupujúci podnikateľ bez zbytočného odkladu po oznámení lehoty neoznámi svoj nesúhlas, má sa za to, že ju určil sám. Ak Predávajúci neodstráni vady v lehote stanovenej podľa predchádzajúcej vety, môže Kupujúci podnikateľ uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.
- Pri dodaní náhradného tovaru musí byť pôvodný tovar vrátený Predávajúcemu nepoškodený, bez známok používania alebo opotrebenia, v pôvodnom obale a so všetkým príslušenstvom vrátane priložených záručných listov a návodov.
- Kupujúci podnikateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak vady včas neoznámil Predávajúcemu, ako aj v prípade, keď nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho obdržal s výnimkou prípadov, keď:
- zmenu stavu tovaru nespôsobil; a
- k zmene stavu tovaru došlo v dôsledku prehliadky riadne vykonanej za účelom zistenia vád tovaru.
- Pokiaľ došlo k zníženiu hodnoty vráteného tovaru (t. j. k čiastočnému spotrebovaniu či opotrebovaniu tovaru), je Kupujúci podnikateľ povinný chýbajúcu hodnotu nahradiť Predávajúcemu v peniazoch. V praxi sa tak deje formou započítania hodnoty opotrebovania či spotrebovania Tovaru voči vrátenej kúpnej cene. Kúpna cena je Kupujúcemu podnikateľovi vyplatená v sume zníženej o hodnotu opotrebovania či spotrebovania Tovaru. Hodnotu opotrebovania či spotrebovania určuje Predávajúci v závislosti od výšky opotrebovania či spotrebovania vráteného tovaru.
- Pokiaľ bol tovar Kupujúcemu podnikateľovi zasielaný prostredníctvom prepravcu, nemá Kupujúci podnikateľ právo na náhradu nákladov na prepravu.
- Kupujúcemu podnikateľovi, ktorý si uplatnil práva z vadného plnenia, nemá nárok na náhradu nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva.
- V prípade, že si Kupujúci podnikateľ nevyzdvihne vybavenú reklamáciu do tridsiatich (30) dní od obdržania oznámenia o ukončení opravy, bude mu účtované skladné vo výške jedno (1) euro za každý začatý deň od skončenia Reklamačného konania do prevzatia tovaru Kupujúcim podnikateľom. O ukončení opravy bude Kupujúci podnikateľ vždy informovaný oznámením zaslaným na oznámenú elektronickú adresu alebo iným vhodným spôsobom. Pokiaľ si Kupujúci podnikateľ tovar nevyzdvihne do doby, kedy výška skladného prevýši cenu reklamovaného tovaru, bude tento tovar použitý na úhradu skladného.
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Kupujúci ako spotrebiteľ má právo na mimosúdne riešenie sporov (ARS) zo zmluvy s Predávajúcim v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, prostredníctvom Slovenskej obchodnej inšpekcie (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi). Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína na základe žiadosti Kupujúceho, ktorú možno podať písomne, ústne do záznamu alebo elektronicky prostredníctvom on-line formulára na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie. Žiadne ustanovenie tohto článku nebráni Kupujúcemu, aby sa obrátil so svojím nárokom na príslušný súd.
-
- Na uplatnenie reklamácie (nárokov z vád tovaru) môže Kupujúci využiť vzor Reklamačného formulára, ktorý tvorí prílohu tohto Reklamačného poriadku.
- Znenie tohto Reklamačného poriadku môže Predávajúci kedykoľvek meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením však nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté z kúpnych zmlúv uzavretých pred účinnosťou nového Reklamačného poriadku.
- Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.8.2024.